Om lilla mormor.

20120804-234550.jpg

Igår var jag och hälsade på min lilla mormor. Snart 90 år är hon och fortfarande klar i huvudet. Gillar att berätta om hur det var förr, känner igen människor som bott i byn och vet mycket om olika saker. Det är en aktningsvärd ålder, sa min goda vän, när jag berättade för henne om lilla mormor.
Liten och tunn har hon blivit, benen orkar inte riktigt som förr och hon blir lätt trött. Det är ändå inte dåligt att ha upplevt så mycket som mormor har upplevt sen hon föddes i december 1922. Många årtionden har passerat.

Jag tänker att det känns bra att träffa sina nära och kära och ta vara på den tid som ges. Leva här och nu och älska varandra är bra levnadsregler.

Ha en fin söndag 🙂

Kommentera

