Veckans kåseri. Unikhet.


Livet är en serie av tusentals små mirakel
Lägg märke till dem

– MIKE GREENBERG –

Jag hade en väldigt trevlig helg. En ledig helg där jag släppte på alla krav och måsten och hängav mig åt att fånga stunderna med guldkorn som ströddes längs min väg.

Först träffade jag familjen och vår nye lille familjemedlem och de stolta föräldrarna och store bröderna. Den lille sov mest, först hos faster och sen hos farmor. Nån gång däremellan gjorde han en tur till mamma och pappa för lite mat och ombyte. Tänker att det inte är så lätt att vara storebror heller, särskilt om man vant sig att vara minst och få sin vilja fram. Då är det lätt att bli lite vilsen, så jag hade kvalitetstid med grabbarna också såklart. Vill inte glömma bort dem. Tänker att den lille och faster Mia kommer att ha tid att mysa tillsammans.

Senare träffade jag en god människa och vilken kväll vi hade, med mycket prat och skratt. För det är så härligt med människor som tillför glädje och energi in i mitt liv.

Tänker att jag inte vill gömma mina känslor och gå genom livet utan att våga inse och acceptera vem jag är och hur jag känner. Så jag har kommit ut ur garderoben och erkänt för mig själv mitt sanna jag och funnit ro i den insikten. I och med att jag accepterade mig själv, föll pusselbitar på plats.

Funderar på vad som händer med kärleken, om det enda jag behöver fokusera på är att jag vill ha någon i mitt liv, som har modet att älska mig precis som jag är. Som vill finnas vid min sida oavsett vad som händer och sker. Som har tålamod med mig och som kan förstå mina rädslor, farhågor och ledsamheter. Och så befinner jag mig i en situation där jag känner mig oerhört berikad till kropp och själ tillsammans med en mycket god vän.

Erkänner för mig själv att jag tycker om min vän för att min vän är en fin människa som är värd att älskas och pysslas om. Liksom jag blir ompysslad och sedd för den jag är.

Tänker att många går omkring och letar efter den ”perfekte” att älska. Men i sin iver att hitta rätt fokuserar man på utseende och personlighet och det känns inte rätt ändå. Förväntningar grusas och hjärtan går i kras när man upptäcker att den person som man trodde kunde vara ”den rätte”, inte var det. Så vad händer om man gör tvärt om, och inte febrilt letar efter den rätte utan bara önskar att mer kärlek ska komma in i ens liv?

Kärlek är ju universums starkaste och renaste kraft. Då jag älskar och sänder ut kärlek till min familj och mina medmänniskor, får jag också kärlek tillbaka in i mitt liv.

Så jag tränar på att släppa rädslan, släppa tidigare erfarenheter som gjorde ont och gjort mig ledsen. Som fick mig att känna mig fel och underlig, fast det egentligen är inte finns något fel sätt med kärlek. Tränar mig på att SE och KÄNNA kärleken som finns i mitt liv, för den finns. I form av små kärleksfulla handlingar som sänds till mig från mina medmänniskor varje dag.

Det är så jag vill leva mitt liv, vara närvarande och modig nog att stå upp för mig själv och min unikhet.

Kommentera

