Utmaningen med sovmorgon.

20130505-074950.jpg

Det är sällan jag lyckas somna om på morgnarna och en av anledningarna till det är en 17 årig kattmadam som heter Zabina. Om hon inte klappar mig med tassen i ansiktet, så springer hon antingen över mig eller så bråkar hon med täcket. Det brukar sluta med att jag går upp och hon blir nöjd.

Idag lyckades jag somna om och det är en skön känsla det. Att kunna sova till halv 8 gjorde gott 🙂

”Stäng ute dem!” Har vänner sagt när jag berättat om Finas bus, men det vill jag inte. Tycker att mina djur har rätt att få vara med, och ska få sova hos matte om de vill. Vi är ju trots allt en liten grupp som fått våra rutiner och trivs i varandras sällskap.

Idag skiner solen och det är varmt och gott. Ska inta frukosten under parasollet med en god bok och lyssna på fågelkvittret. Såna här dagar förtjänar att tas emot med öppna armar och en smula njutning.
Och om jag känner mina små rätt så kommer de oxå att vara med och mysa.

Trevlig söndag önskar jag Er!

One thought on “Utmaningen med sovmorgon.

  1. Wendy F. Hensley skriver:

    Such a little room is golden. For my pity I don’t have a skafferi myselfe. But we have a big cellar and so we can store things there, which are not used often.Hugs Mira!

Kommentera

