Veckans kåseri. Tankar om våren.

20130507-074549.jpg

Sitter på altanen med en kopp te och lyssnar. Fågelkvitter blandas med motorljudet från vägbygget och hästar som gnäggar. Idylliskt så det förslår …
Leo smet runt hörnet på garaget och Zabina har sträckt ut sig på soffan bredvid mig.

Idag är det 7 maj. Min minste brorson Povel är redan 1 månad och 3 dagar gammal. På torsdag har Tessi varit borta en hel månad, och sorgen har mildrats. Vi tre som är kvar har anpassat oss och fått nya rutiner.

Det sägs att när en dörr stängs öppnas ett fönster någon annanstans. Ett fönster med nya möjligheter och bekantskaper att lära känna. Mina funderingar var först att skaffa en liten katt, men jag fick en gyllene chans att bli fodervärd åt min lilla Amy istället.
Och även om hjärtat fortfarande är tungt av saknad efter käraste och bästa vännen, så rullar livet på i sakta mak, det är bara att konstatera. Nya människor korsar mina stigar här i livet och bara det är ju härligt!

Idag ska jag och Vivi gå och äta soppa och njuta av våren i sin vackraste skrud. För livet och tillvaron är här och nu, det tycker jag i alla fall!

Ha det bäst vänner!

Kommentera

