Amy, dag 8.

20130517-063424.jpg

Vaknade vid 6 idag. Släppte ut lycklige Leo som försvann ut i värmen. Efter en stund när jag gick och småpysslade i köket hörde jag ett vov och gick för att titta. Då låg Amy i soffan och hade det gott. Hon förgyller verkligen stunderna för oss den lilla madamen med sina roliga upptåg. Häromdagen hämtade hon min sko och idag hade hon norpat min nattsocka och lagt den på sin filt.

Och det härligaste av allt, så har Leo funnit sig till rätta också. Han blir dock lite rädd när hon busar, springer efter honom eller skäller. Men tänk vilket framsteg. Förra fredagen blev han ju paralyserad och var jätterädd för Amy. Nu rör han nästan inte en min när hon kommer 🙂

Jag ser en klar förbättring i att Amy klarar av att vara ensam. Hon har blivit mer självständig och är inte ett plåster vid min sida precis hela tiden. Och det känns ju skönt att hon fått mer självförtroende och blivit ”varm i pälsen” bara på några dagar. Antar att hon börjar känna sig hemma hos oss.

20130517-082512.jpg

Amy får en utmaning av matte. Öppna lådan för att hitta falukorvsbitarna. Det fixar hon galant och mums vad det var gott med falukorv.

Jag är imponerad av hur Amy är när vi möter andra vovvar. Hon tycks betrakta dem med en mild vänlig nyfikenhet. På kvällsrundan igår träffade vi en liten vovve som pratade mycket och Amy stod kvar och lyssnade tålmodigt 🙂
Men när vi gick förbi ett hus med tre stora vovvar, som kom rusande i sin trädgård, då gömde sig liten Amy bakom matte och kikade försiktigt fram.

20130517-083942.jpg

Gos och mys blir det mycket av med Amy. Här ligger Amy i mitt knä en liten stund och myser. Kli under hakan är underbart gott tycker Amy. Likadant med att klia på magen.

20130517-120540.jpg

Amy hänger med när matte hänger ut tvätten och sen går vi till skogs. Idag får Amy springa fritt en stund. En gång testar hon gränsen och springer bort från mig. Är lite nonchalant, men när jag försvinner utom synhåll kommer hon som ett skott efter mig. Får såklart en massa beröm och godis. Gå i skogen är härligt tycker Amy och att få vara fri en liten stund är ju underbart. Och av att springa som en tok blir man trött 🙂
Väl hemma, dricker Amy vatten och går och lägger sig. Helt färdig!

20130517-163615.jpg

Gammelhusse och -matte kommer med spaljeer till oss. Amy får ett grisöra att knapra på. Gott var det! Amy knaprar och tuggar, men när kissen kommer och vill titta på godsaken tar Amy den i munnen och går sin väg. Den är min! säger hon.

Kommentera

