Första veckan med Amy.

20130519-062041.jpg

Den här veckan med Amy har gått otroligt snabbt och jag vill tacka för alla fina kommentarer på Facebook och alla som kommit till oss för att de vill träffa Amy. Hon är bedårande söt och charmar alla.

I takt med att jag lär känna Amy, blir jag bara mer och mer förtjust i rasen Finsk lapphund. Robusta, tåliga, kloka och äventyrslystna individer. Amy vet direkt när vi ska gå och jobba exempelvis. Hon håller sig i bakgrunden, är lugn och stilla. Men är ändå med på ett hörn.

Vi är hennes flock, och hon visar sitt vallbeteende när Leo följer oss på promenaden. Hon ska vänta och se så han är med.

Hon har enormt mycket humor och har sina små hyss för sig. Är en envis och bestämd tjej, men har aldrig morrat eller bitit. Är jättesnäll mot kissekatterna och de fostrar henne väl. För min stora tjej tror att hon är katt 🙂

Är förälskad i denna lilla varelse och det är ett privilegium att ha henne hos mig.

Kommentera

