Amy och den rosa katten.

20130606-072824.jpg

Idag vaknade jag halv 6 och som vanligt kom Amy när hon märkte att jag vaknat. Upp i sängen och bar en av mina nattsockar i munnen som hon la hos mig.

Nu har vi snart bott ihop i en månad. Amy, jag och kissekatterna. Och lugnet har infunnit sig igen. Leo rör inte en min när Amy kommer upp i sängen. Zabina verkar också ha vant sig vid att bli omkullsprungen av en livlig vovva, som vill vara först.
Amy trivs med att få vara ute på baksidan och katterna trivs med att komma och gå genom hålet i planket. Upptäckte av en ren händelse att en bräda lossnat, när Zabina kom springande på utsidan. Smart tycker jag och satte dit en liten pall, så att hon kan ta sig ut.

20130606-074825.jpg

Efter morgonpromenaden idag tog vi tag i pälsvården och idag funkade det riktigt bra. Amy protesterade i början, men fann sig till sist i att bli kammad och att vi redde ut tovor som fanns med ett speciellt verktyg. Jag kunde även ta bort fästningen jag hittade utan större problem.
Igår var jag på Granngården och inhandlade vattenflaska med tillhörande skål, kam och tovkniv och en sorts spray med naturliga örter som citrongräs m.m. som stöter bort fästingar. Är emot fästninghalsband som djuret ska bära hela tiden och Frontline från Apoteket då jag dels tycker det är dyrt och har haft djur som fått andningsbesvär av Frontline.
Tänker att den bästa försäkringen för att undvika sjukdomar, är att regelbundet gå igenom pälsen och ta bort eventuella fästingar direkt. Har även hört att grönsåpa ger visst skydd om det används som schampo när man badar hunden.

Efter pälsvården fick Amy gå ut på baksidan. Hon hämtade genast favoritleksaken ”katten” och sitt ben, sen låg hon och myste i godan ro i solen, strosade omkring och äter sin frukost ute.

Ikväll är det dags att jobba igen för mig och Amy och sen har vi ett dagpass imorgon fredag också innan ledig helg.

Kommentera

