Amy träffar familjen.

20130608-194253.jpg

Idag har det inte varit lika varmt ute. Skönt tyckte Amy, som tillbringade morgonen ute i det daggvåta gräset.

Vi hade också en liten stund med mys och pälsvård där ute i vår lilla täppa. Amy blev kliad på magen och låg i mitt knä. Jag kunde reda ut tovor och kammade henne utan problem. Amy njöt i fulla drag.

Hon är en rolig tjej. Hon ställde sig upp och la tassarna på mina axlar och det märks att hon gillar att mysa och vara nära. Jag tänker att det är så här våra stunder med pälsvård ska vara. Fina guldkorn att lägga till i minnenas kista.

Var och handlade på förmiddagen. När jag kom hem blev tjejen så glad att hon slängde sig på golvet och ville ha magkli. Lite skäll blev det också förstås, men hon har blivit betydligt tryggare och slappnar av efter en stund. Och att vara ensam är inte lika jobbigt för Amy längre. Efter att ha ätit lite, gick jag och Amy iväg.

Idag skulle vi träffa släkten. Amy gick så fint i sitt nya löpkoppel. Och det var inga problem att få henne att komma med. Jag fortsatte att strosa fram i lugn och ro och hon hade tid att nosa och undersöka.

Väl hos föräldrarna la sig Amy i köket. Kissen Busan lät skräckinjagande och visade vad hon tyckte om Amy. Det tog ladyn med ro och la sig vid mattes fötter och somnade.

Sen kom farbror och faster farande. Amy gruffade lite och spelade svårflörtad. Man är ju blyg ju, men till nästa gång (midsommar) kommer Amy att känna igen farbror och faster.

Efter en trevlig dag vandrade vi så hemåt. Genom Dalen utan att ens titta på fåglarna eller vilja jaga dem och vidare hemåt i lugn och ro.
Väl hemma slocknade både matte och vovve. Härligt med en skön tupplur efter en trevlig dag, tycker Amy.

Kommentera

