Amys bengömma.

20130616-070455.jpg

Amy är en rolig tjej, det säger alla som känner henne. Och under vår första månad tillsammans så håller jag med. Hon är påhittig till tusen och goda skratt får jag varje dag. En vovva med en stor portion humor har jag fått.

Sina ben vaktar hon ömt och bestämt. I fredagskväll när vi vandrade hem från husse och matte bar hon sitt älskade runda ben från Dalen och nästan ända hem. Duktigt av en liten vovva tycker jag.

20130616-071003.jpg

Väl hemma gömde hon benet någonstans för att igår hämta fram det bakom soffkudden. Jag tycker Amy är söt, för så fort hon får ett nytt ben så vaktar hon det och tar med sig det överallt. Ett par stycken i samlingen har hon fått redan 🙂

Funderar så här att när hon gömmer benen är det kanske en väntan på att de ska ”mogna” lite. Vad vet jag hur en liten vovva tänker om sin bengömma.

Idag myser vi ett tag och snart är det dags för kvällspass och nya bus med valpen, säger Amy.

Kommentera

