Amy är ledsen.

20130619-115549.jpg

Vid 7 lämnade jag Amy hos pappa idag, för att jag skulle på utbildning ett par timmar. När vi kom till husse satt vi i köket en stund och pratade innan det var dags för mig att gå.

Utbildningen var bra och lärorik. Lite tips på vägen fick jag med mig.

Efter utbildningen gick jag och hämtade Amy. En ledsen vovve hade det varit sa pappa. Hon hade sprungit i fönstren och försökt se vart jag var, suttit vid dörren och ylat och sen hade hon lagt sig ner och tjurat. Så när jag kom talade Amy om att hon var sur på mig för att jag lämnade henne och att hon var glad att jag kommit tillbaka. Och så fick Amy en massa kli på magen och det var gott!

Och sen busade Amy med sina leksaker och tuggade på sitt ben som hon fått hos matte och husse. Och så visade hon husse att hon kan räcka vacker tass för att få godbit och husse applåderade och sa att Amy är så duktigt!

Därefter traskar vi hem. Amy hälsar på en annan vovve och när vi kommer hem går Amy och lägger sig. Om ett par timmar väntar ett kvällspass och bus med valpen. Det blir roligt, tycker Amy.

Tänker att för Amy är matte och andra bra människor runt henne en enorm trygghet. Och ibland är man inte så stor fast man är en finsk lapphund på ett år.

Kommentera

