Kvällsstunden.

20130704-202717.jpg

Finns det något mysigare än att om kvällen krypa upp i sängen med alla djur och bara vara?

Det här med att sätta sig ner och samla tankarna borde jag göra lite oftare tänker jag. Göra ett avslut över dagen som gått. Fundera på saker som varit bra, saker som inte riktigt blev som jag tänkte att de skulle bli och hur jag kan hantera det i framtiden.

Exempelvis så var jag på second hand idag och fyndade lite. Det som gjorde mig lite fundersam var att en känsla av vemod fanns hos mig.
Det var inte kul att vara på second hand själv, men som sagt livet går vidare och inte har jag tänkt att det som hänt ska påverka mig så jag slutar göra saker som vi brukade göra tillsammans. Även om det är tråkigt att nu göra det själv.

Så jag stretar på, och väljer att möta känslor och minnen med tacksamhet. För de är ju en del av mig och vad jag tyckte var vackra pärlor att samla på. Känslor finns för att de förmedlar något till oss. Så kanske är känslan av vemod en vink till mig att uppskatta livets alla upp- och nergångar. Och ta tillvara på kärlekens oövervinneliga kraft.

God natt med Er!

Kommentera

