Låt bli min polare! Säger Amy.

20130708-090027.jpg

Fridfull förmiddag råder och vi är ute i trädgårdstäppan, jag och Amy. Plötsligt reser hon sig upp och spanar över staketet mot skogsdungen. Det visar sig att det är okastrerade hankatten ”Rövar-Frasse”, som är på jakt efter någon att charma eller jaga.

Han får syn på Leo och sätter fart efter honom. Samtidigt kör en bil iväg och både jag och Amy hör tjuten och skriken från Leo och Rövar-Frasse. Sen kommer Leo hem och är ilsken. Svansen är tjock och yvig och piskar irriterat. Han gömmer sig under en av fåtöljerna. Amy tittar bekymrat på honom.

Rövar-Frasse slinker tillbaka in i skogen igen, på jakt efter någon annan att klå upp. Amy blir lite orolig och springer fram och tillbaka en stund. Hon verkar ledsen och bekymrad. Mellan staketet och bordet travar hon på och gnyr.

Efter en stund vågar Leo sig ut igen, efter att ha övervägt eventuella risker med att träffa på den lede Fi igen.

Kul tycker jag att Amy och kissekatterna anpassat sig så bra till varandra. Och Amy säger :

RÖR INTE MIN KOMPIS!

Kommentera

