Amy har semester.

20130715-083500.jpg

Måndag och vår första semesterdag. Vaknade vid halv 7 idag. Gick ut med Amy och hemma träffade vi Leonbergern Rasmus och hans kompis Freja. Idag vågade Amy sig på att hälsa på den stora och lugna killen. Det var ett fint ögonblick att vara med om. Rasmus nosade försiktigt på Amys öron och Amy nosade under Rasmus haka. En ömsint hälsning och väldigt harmonisk. Freja blev förstås sotis och ville med.

Jag tycker att Amy har blivit framåt och gärna vill hälsa på andra vovvar. De sköter det så fint själva det där med att nosa och busa lite grann.

Väl hemma så vankades det frukost på altanen. Amy gick omkring och gnydde lite olyckligt, så hon fick löplinan på sig och vi busade på gräsmattan en stund.
Och övade på sitt, vacker tass och puss.

Sen skulle jag ta dagens foto på Amy och la mig på gräsmattan. Genast la hon sig på mig och så låg vi där i en hög och hade det gott en stund.

Tittade grannarna ut så fick de sig nog ett gott skratt, men det bjuder jag och Amy på! Ett gott skratt förlänger livet och det har både Amy och jag konstaterat!

Kommentera

