Romantisk flätfrisyr.

20130719-181055.jpg

Igår gjorde jag en bohemechic fiskbensfläta och kände mig fin hela dagen i min sommarklänning.

Så här gjorde jag:
1. Från varje sida tog jag en liten del av håret och flätade en fläta. Dessa flätor fäste jag upp över hjässan med hårnålar så jag fick som ett diadem.

2. Sedan gjorde jag fiskbensfläta. Dela håret i två delar. Ta en liten del och flytta över till motsatt sida och gör lika på andra sidan. (Finns väldigt bra klipp på youtube).

3. Spraya, fäst hårspännen bak i nacken för att hålla flätan på plats.

Färdigt!

Jag tycker det är fint med en slarvig frisyr à la bohemechic. Passar en dag på stranden eller när du shoppar i stan. Tänk maxiklänning, virkat och pasteller. Vips är du bohemechic. Läs mer om stilen bohemechic HÄR

Kommentera

