Tv löst.

20130725-081255.jpg

Jag har inte sett på teve sen i lördagskväll och upptäcker att jag inte saknar dumburken. Istället har jag suttit på altanen och gjort andra saker. Handarbetat eller som nu de sista kvällarna, då jag plockat fram boken som länge legat i träda. Och med nya ögon läser jag innehållet i den berättelse som jag har skrivit, ändrar detaljer och fortsätter att göra research som behövs för att berättelsen ska få liv.

Det är en bok som handlar om ensamhet. Inte att vara ensam för att man ÄR det, utan den smärtsamma upplevelsen av att känna sig sårbar och liten, fast man är stor. En berättelse som skildrar rotlösheten som en människa kan känna som kommer sig av att man upplevt svåra stunder i livet.

Med mina kunskaper i psykologi försöker jag förmedla bilden av hur jag tänker att hjälplösheten och skammen levs ut och hur huvudpersonen i boken drivs av att vilja förstå varför det blev som det blev i hans liv.

Ja, det är spännande att fundera och tänka. Det är också förvånande att jag helt plötsligt får tankarna på boken. På flera år har jag nämligen inte brytt mig om den, så den har fått ligga och mogna till sig.

Men kanske är detta stunden då ”Bakom Fasaden”, ska bli färdig och ett nytt kapitel inleds i att skicka den till ett förlag och förverkliga drömmen om att få den utgiven.

Önskar Er en fin torsdag i solen 🙂

Kommentera

