Veckans kåseri. Din inre drivkraft.

20130727-231718.jpg

Jag läste ett inlägg på en av Facebook grupperna som jag är med i för ett tag sen. Det var en tjej som ville veta hur man blev motiverad att förverkliga sig själv och vad man vill uppnå här i livet.

Så började jag fundera på hur jag själv gör för att hitta min drivkraft till att skapa olika saker. Och en metod som jag använder mig av är att göra önskelistor över vad jag vill ska hända i mitt liv. Och med jämna mellanrum går jag tillbaka och läser mina önskelistor och prickar av saker som jag uppnått.

Varför det funkar? Jo, jag tror att det har att göra med lagen om attraktion. Lagen om attraktion säger att det du fokuserar på får du mer av i livet. Så jag fokuserar på positivitet, vänlighet, omtanke och kärlek och finner att det finns kärlek och positivitet i mitt liv. Motivationen kommer som ett resultat av det jag önskar.

Man kan säga att våra önskningar är som visioner där vi uttrycker vad vi vill ska hända/inte hända och vi får exakt det vi ber om. Ta t.ex. att du varit på anställningsintervju, allt verkade bra först, men sen går du från intervjun har du en känsla som inte känns okej och du tänker att du vill inte. Vad händer?

Så utan att specificera allt för mycket i mitt liv, står det bland annat på min önskelista:
1. Att jag har kärlek och lycka i mitt liv.
2. Att Mias Lilla Skafferi utvecklas och växer.
3. Att jag har styrkan att hjälpa och stötta om det behövs, men också styrkan att sätta gränser.

Så när jag går tillbaka till min lista nästa gång kan jag uppdatera och utvärdera vad som hänt i mitt liv. För lagen om attraktion jobbar hela tiden …

Önskar Er en fin söndag!

Kommentera

