Sköna lördag! Säger Amy.

20130810-181921.jpg

Vaknade vid fem idag av att någon snarkade på min arm. Det var Amy, hon vaknade när hon märkte att jag rörde på mig.

Åt frukost och sen gick vi, jag och lillan. Eftersom det var jobblördag, så betydde det en dag med husse och matte. Och det är en glad tjej som gör entré hos dem 7.15. Hon hälsar först på husse och sen på matte, kollar i vardagsrummet efter den sura katten. Men när vi ropar på henne kommer hon springande, glad och uppsluppen.

Jag sätter upp grinden och sen säger jag hej och går till jobbet. Det är en härlig morgon, sol och klarblå himmel. Arbetsdagen rullar på och så är klockan 15, det är dags att hämta lilla stjärnan. Snibbar in på Netto i flygande fläng och hämtar kattmat, sen vidare till föräldrarna och Amy.

Stiger innanför dörren och möts av en glad och nöjd dam, får höra om dagens äventyr och hur det varit. Sen äter vi och lillan sover på sin plats.
Efter maten beger vi oss hemåt och hamnar i ett regnoväder. Blöta söker vi skydd för att inte bli alldeles dränkta och så småningom kan vi fortsätta hem.

20130810-192420.jpg

Väl hemma torkar jag henne innan hon slänger sig i soffan. Ute regnar det igen och vovvan sover, nöjd och tillfreds.

Det är ju skönt med lördagar! Säger Amy.

Kommentera

