Trist! Säger Amy.

20130812-083810.jpg

Igår vaknade jag av mystiska ljud från vardagsrummet. Det lät som om någon tuggade på plast.
Så jag beslutade mig för att kolla upp vad som hände och tur var väl det för Amy hade hittat fjärrkontrollen till dvd-spelaren och tuggade på den.

Jag tog fjärrkontrollen, sa fy och gav henne benet. Gick och la mig igen med en mycket ångerfull vovva i hälarna.

20130812-084430.jpg

En, enligt Amy, tillsnyggad fjärrkontroll, men den funkar i alla fall …

Att ha djur är att inse att allt i ens hem inte kan vara tipptopp och ibland händer det att saker blir förstörda. Men det är jag som ägare som måste ta ansvaret att se till att plocka undan värdefulla saker som jag är rädd om.

Med katter och en hund i hushållet, innebär det att jag har bundit fast lampor i fönstret, satt klet under blomkrukor och tagit bort mattor. Med andra ord är hemmet ”djuranpassat”, och det är helt okej. För utan mina djur skulle jag aldrig vilja vara.

Idag blir det en hemma dag för Amy. Sedan onsdags förra veckan har hon varit igång. Och imorgon drar det igång igen.

Skönt att vila lite, säger Amy. Även om det är trist …

Kommentera

