Bus-Amy skakar galler.

20130820-161748.jpg

Sist jag jobbade natten hade Amy busat loss rejält och härjat och haft roligt med mina garnnystan. Så vis från förra gången skruvade jag fast krokar i dörrposten och kompostgallret hängdes upp framför köksdörren. Med den tunga byrån på plats gick inte gallret att rubba. Och Amy var därmed i säkert förvar när jag åkte för att jobba natten.

Och faktiskt. När jag kom hem halv 8 i morse möttes jag av en glad och morgontrött Amy, som hade sovit istället för att härja. Vi gick morgonrundan och sen kröp jag ner under täcket för att sova ett tag. Amy och Zabina sov också. Leo var ute på egen tass.

Hos mina föräldrar tillbringar Amy dagarna i köket med en grind för dörren. Hon hör och ser oss och verkar väldigt nöjd med att få vara i köket. Dessutom är det praktiskt att kunna begränsa hennes framfart när det behövs.

Zzzzzz … Säger Amy.

Kommentera

