Höstfärger.

20130827-063525.jpg

Igår när jag och Amy gick upp till husse, var det lite kyligt ute. Det var skönt att vara påklädd. Vi strosade i lugn takt upp och jag tog mig tid till att lyssna, iaktta och vara närvarande. Hörde fåglar som lät högt i det blå och vände på huvudet för att få chansen att se dem.

La märke till hur mycket rönnbär det finns på träden och tänker igen att jag ska testa att använda rönnbär. Göra sylt eller använda i bröd. Tänker att jag ska ta reda på hur man kan använda dem. La märke till hur löven så sakteliga börjar ändra färger.

Efter att ha lämnat Amy gick jag så till jobbet. Tänker att jag är tacksam över att ha ett jobb och att jag på fritiden nu framöver kommer att utveckla Positiv Livskraft, då vi ska börja gå kurser i personlig utveckling.

Över Nissans vatten låg en tunn, tunn slöja vitt. Nästan som rök såg den ut. Och flodens vatten rörde sig lugnt och stilla. Precis som floden i mitt hjärta gjorde efter promenaden och när jag öppnade dörren in till jobbet var jag lugn i sinnet.

Kommentera

