Det ÄR väldigt skönt att sova! Säger Amy.

20130828-150812.jpg

Det brukar inte vara så ofta som jag lägger mig mitt på dagen och sover ett tag, men idag gjorde jag djuren sällskap och kröp ner i sängen.

Amy låg tvärsöver sängen och snarkade. Lite senare flyttade hon sig under sängen till sin svala och sköna plats. Snart sover vi allihopa.

En timme senare vaknar jag till. Ligger stilla i sängen och lyssnar på tystnaden och någon som låter smack, smack, smack. Det är liten Amy, tror hon drömmer också för småtassarna rör sig, som om hon springer.

Bredvid mig ligger Leo. Klappar honom och han sträcker njutningsfullt på sig och blottar en liten svart mage som jag sakta smeker. Han lägger en liten labb i min handflata och spinner som en liten motor. Vrr, vrr, vrrr låter han. Jag förväntar mig att sängen när som helst ska få magiska hjul och vi åker på en roadtrip.

Det är skönt att ta en siesta så där mitt på dagen och bara vara, tänker jag och vaknar tvärt ur dagdrömmarna när jag blir påhoppad av Amy som vaknat och är glad att se mig.

Kommentera

