Dags att äntra sadeln igen.

Det är 28 år sedan jag satt i sadel och red på en häst, men nu ska jag ta tag i saken. För i helgen när jag träffade en god vän som har hästar och behövde hjälp, erbjöd jag mig att hjälpa till. Jag ska hjälpa henne att motionsrida hästarna som har blivit väldigt runda under sommaren efter allt frodigt gräs.

Så snart ska vi sätta igång och rida och det ska bli jätteroligt. För jag har saknat att sitta på hästryggen. Många promenader då jag och Amy varit ute och vandrat har vi sett en kille komma på en häst. Klappret av hovar, och doften av hästen förde mig tillbaka till 1985.

Jag ser det som en stor utmaning, att vid 41 år ålder återuppta ridningen och lära mig mer från en kvinna som hållt på med hästar i många år. Och lära sig mer är alltid skojigt. Det kommer antagligen bli svårt att ta sig upp i sadeln de första gångerna, för att inte tala om den helvetiska träningsvärken som jag kommer att få i lår, rumpa och magmuskler. Men motion ska vara roligt och att få motionera på hästryggen blir ju ännu roligare då!

Så när hon berättade och sa att hon behövde hjälp, for det ur mig utan att jag tänkte. JAG VILL! För det vill jag och det ska bli trevligt at stifta bekantskap med hennes hästar.

Kommentera

