Höstluft.

20130908-072544.jpg

Jag och lillan har redan gått morgonrundan. Alldeles stilla ute, och lite småkylig morgonluft. Men det gör liksom ingenting. Det ÄR höst och vi har nya årstider att upptäcka jag och Amy. Jag bara längtar till första snön kommer och jag får se henne hoppa och busa runt i den. Det är ju hennes rätta element och en vovva med hennes kapacitet klarar vintrarna bättre än sommarens värmeböljor.

Jag har märkt på henne nu, när det är svalare ute och hon har fällt sin päls att hon har fått tillbaka sin aptit. Hon hade lätt kunnat sätta i sig en massa mat om hon fick. Och att springa och busa, det är en explosiv kraft som ger aptit.

Har funderingar på att lära henne dra pulka och skrinda. Hon bär redan sina väskor med stor elegans och älskar verkligen det, att få arbeta och ha en uppgift. Så alla som ser oss ute och har hund och blir nyfikna rekommenderar jag att testa. Det finns klövjeväskor till alla sorters raser och storlekar på hund. De ska inte heller packas tungt, utan Amy bär sina grejer upp till husse och matte när hon är där, följer med till återvinningen och bär småkartonger. Det får vara sunt förnuft och inga tunga packningar.

Det som är mest utmärkande med Amy när vi kommer hem från husse och matte, är en trött och väldigt nöjd liten tjej som har känslan av att ha gjort nytta. Det är bra tycker jag 🙂

Ha en skön söndag!

Kommentera

