Amy – vovvan som försvann.

20130916-150502.jpg

Amy har en benägenhet att veta vad jag ska göra med henne när det gäller skötsel och dylikt. Så när jag häromdagen plockade fram sakerna för att rengöra öronen, sa det swish och lillan flydde sin kos. Och så är det varje gång vi måste göra nåt som inte lillan gillar. Det spelar ingen roll om det är att ta bort fästingar eller borsta ut tovor.

Så visst är jag envis och försöker igen och igen för vi måste borsta, göra rent öron och ta fästingar. Men charmen med den lilla damen är att hon tycks läsa mina tankar. Kanske har hon lärt sig tyda hur jag beter mig innan jag ska göra det hon inte vill.
Och så lägger hon ihop ett och ett och går upp i rök innan jag säger flaska.

Ja, de är roliga de små banditerna 🙂

Kommentera

