Härliga höst! Säger Amy.

20131004-072733.jpg

Vi fångar varje ögonblick, jag å Amy. Det frasiga gräset på morgonen, den stjärnklara kalla natthimlen och de färgstarka träden. Våra lek- och busstunder, där hon är med på noterna direkt. Och våra mys- och gosstunder, när hon ligger nära mig.

Min lilla Nasti, som betyder Stjärnan på samiska å jag, har en bra kontakt.

Hon har det roligt och trivs med familj och vänner också. Det var tryggt att lämna Amy till Vivi när jag åkte på kurs häromdagen. Frågade Vivi när jag kom hem, hur det hade gått. Jo, sa Vivi, det har gått jättebra och det är skönt att veta det.

Cykelturerna älskar hon. Det är full galopp från det jag sätter mig på cykeln tills vi avslutar. Svänga, stanna och stoppa behärskar hon.

Och alla hyss och påhitt hon har för sig. Igår tränade vi, sitt och ligg. Ja, Amys variant på ligg är ryggläge. Så det blev härliga skratt som hon bjöd på.

Ja, nog är hon vår stjärna på himlen, den lilla busloppan. Men DET bjuder jag på! Säger Amy.

Kommentera

