Livet är så skört …

20131102-212851.jpg

Käraste Marija, tänkte på Dig häromdagen då en minnesglimt av något Du sagt för länge sedan flög in i mina tankar.
Och idag förstår jag plötsligt att Du inte är hos oss längre och blir chockad och bestört. Det är en insikt om hur bräckligt och skört livet är!

Jag ser en leende och skrattande Marija framför mig. Yrkesmänniskan Marija som vårdade sina gamla med en enorm kärlek och värme. Som tog sig tid att se och bekräfta och hålla handen när det behövdes. Som brydde sig om och visade omtanke till alla som fanns i Din närhet.

Jag är tacksam att jag fick förmånen att lära känna Dig, dela skratt och glada stunder med Dig!

Du finns för evigt i mitt hjärta!
Mia

2 thoughts on “Livet är så skört …

  1. Elisabeth Svensson skriver:

    Marija kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Alla de nätter vi jobbat ihop all de pratstunder vi haft. Alla skratt och roliga stunder, men även de jobbiga stunder vi delat. Du kommer fattas oss.
    Tack Mia för att du skrev dessa rader ❤ ❤ ❤

    • miab72 skriver:

      Minnet av Marija kommer alltid att leva kvar hos oss som kände henne och hon är värd att hedras för den hon var! Kram till Dig, Elisabeth ❤

Kommentera

