20131104-063218.jpg

Helgen har präglats av funderingar om livet och hur skört det är. Det finns inga garantier för en morgondag, vänner!
Vad som helst kan hända oss under dagen som är här och nu!

Fånga ögonblicket, fånga guldkornen och de vackra stunderna denna dagen. Det kan vara leendet du fick, något roligt att skratta åt, en stunds umgänge med en medmänniska. Oavsett vilka ögonblick DU väljer att fånga så är de viktiga för dig! Som små söta karameller att suga på …

Fyll livet med en rikedom av erfarenheter istället för prylar. Och respektera dig själv och dina känslor. De är sanna och riktiga för dig!

Jag har inga pengar att shoppa för, men jag har inte längre något behov av att fylla hemmet med prylar. Jag köper väldigt sällan något och har istället en skattkista för mina fångade pärlor som jag upplevt under dagen. Som jag kan gå tillbaka till och minnas med glädje.

Så idag väljer jag att med tacksamhet:
– känna värme och kärlek till människor jag har fått förmånen att lära känna.
– känna värme och kärlek till underbara människor som alltid är där för mig.
– känna värme och kärlek för Zabina, Leo, Amy och Flora som förgyller mina dagar med roliga upptåg och glada bus.

Tack för att jag har förmånen att leva, andas och använda min kropp.
Tack för livet!

Kommentera

