Novembernjutning.

20131109-061906.jpg

En dag när jag och Amy var ute på promenad upplevde vi något fantastiskt. På väg hem fylls plötsligt luften av höga röster. Det skriker och skränar och när jag vänder mig om ser jag den här formationen av fåglar som kommer flygande. Tar tillfället i akt att stanna kvar och följa dem med blicken, se hur de skickligt styr formationen mot ett mål.

Tänker att det helt klart finns guldkorn att uppskatta även i mörka, kalla november. Solen är måhända borta för stunden, det är grått och trist. Men sedan jag skaffade Amy är det en njutning att varje dag gå ut oavsett väder och vara närvarande i stunden.

Jag konstaterar att varje årstid har sin tjusning och jag kan tänka att naturen mediterar och vilar för att orka komma igen. Då blir det hoppfullt att studera knopparna på träden och andas med jorden i dess dvala.

Trevlig lördag på Er!

Kommentera

