Aktiveringsgrunkan.

20131127-060243.jpg

Amy brukar hitta på bus ibland när hon är ensam och jag har fått lära mig att aldrig lämna något som jag är rädd om framme så hon får tag i det.

Så häromdagen köpte jag en aktiveringsgrunka åt henne på Granngården. Det är en liten lila kantig grej, som går att skruva isär och sätta godbitar eller mat i.

Och Amy älskar den. Hon har hittat egna trix för att få ut godsakerna ur den. Och hon är jättestolt när hon lyckas och får applåder och hurrarop från matte.
Ett trix är att lyfta den i munnen och slänga iväg grunkan, lappa till den med tassen så den far iväg över golvet och släpper ut godsakerna är en annan variant.

En sak är säker. Jag hade en glad och mäkta stolt liten vovva som sken ikapp med solen igår, när hon hade jobbat med grunkan en bra stund. Och är vovva glad, då är även matte glad …

Kommentera

