Första advent.

20131201-064248.jpg

Ja, tiden går fort. Nu är det första advent igen … En mysig tid att tända ljus och umgås. Stressen att handla julklappar har jag släppt. Jag tycker inte att julen handlar om att shoppa prylar, utan om att umgås och njuta i sällskap av familjen och vännerna.

Funderar på hur det kommer sig att julen blivit så kommersiell och muttrar som Emils pappa ” köpe och köpe, jag hör aldrig annat …”.

Det enda sättet att komma ifrån köphysterin är att bestämma sig tror jag, för vad jag själv vill att julen ska innehålla. Och där ingår en stunds kvalitetstid med mig som lyser upp tillvaron 🙂

Snart är det också dags att börja titta på 2013 års Visioner och summera se vad jag uppnått i mitt liv under 2013. Jag har gjort en mer medveten resa detta året är det första jag kan säga.

Jag har fått ta ställning och stå upp för mig själv på många plan. Och det är positivt för mig och vad jag vill med mitt liv.

Önskar Er nu en fin första advents söndag och mys på idag!

Kommentera

