Veckans kåseri. Ditt unika varumärke.

20131225-074316.jpg

God fortsättning denna juldagsmorgon. Jag har sovit gott efter julaftonsfirandet och nu är det en ny dag att ta del av.

Texten här ovanför tycker jag beskriver drömmar. Vad man drömmer om för liv och vilket liv man lever nu. Det behöver ju faktiskt inte vara att man ska förändra hela sitt liv. Det kan lika gärna vara att börja flugfiska när man går i pension eller göra den där resan man alltid drömt om.

Texten talar också om rädslor. Att hata för att någon annan lyckas, speglar en rädsla för att man inte lyckas med det man föresatt sig.

”Vad duktig du är som läst så mycket! Det skulle aldrig jag kunna!” Får jag ofta höra. Och jag svarar: visst kan du, det är bara du som sätter dina begränsningar.

För det handlar om att våga prova. Det handlar om att utvidga sina gränser och göra saker på sitt sätt. Det är ju ditt sätt som är ditt unika varumärke, som speglar dig och den du är!

Så var inte rädd för att uttrycka dig själv och vad du vill och dina drömmar.
Lev, var glad över att just du är du !

Kommentera

