Återblickar 2013.

Om två dagar är det ett nytt är och jag tänker försöka sammanfatta mitt 2013.

Vinter

20131229-080516.jpg

Januari och februari var vackra vintermånader. Jag ägnade dessa månader åt att fundera en hel del över livet och mig själv. Jag fick många nya insikter och grävde fram saker om mig själv som jag behövde för att förverkliga mig själv.

Vår

20131229-082025.jpg

I början av mars märkte jag att vår lilla Tessi började tacklade av mer och mer på grund av sin astma och den 9 april fick hon somna in. Det var en stor tomhet i vårt hem.
I april blev jag också faster för tredje gången.
Och jag och två vänner startar Facebookgruppen ”Positiv Livskraft” där vi vill sprida kunskap om att hälsa på alla plan är så oerhört viktigt.

Sommar

20131229-083306.jpg

Den 10 maj flyttar Amy in hos oss och jag blir hundägare. Det är en helt ny värld för mig som öppnas som hundägare. Katterna Leo och Zabina får lära sig att umgås med en hund och det går bra efter ett tag.

Vi har en kanonsommar, med mycket värme och sol. Under mina tre veckor som jag har semester laddar jag batterierna.

Höst

20131229-084143.jpg

Under hösten märker jag att Mias Lilla Skafferi har fått ett större besökarantal. Facebookgruppen växer oxå så det knakar. Jag och mina kamrater åker på vår första kurs i personlig utveckling hos Kjell Haglund. Det var två dagar med mycket glädje och självinsikt. Jag beslutar mig också för att jag ska lyssna på mig själv och vad jag vill.

Vinter

20131229-084939.jpg

Flora flyttar in hos oss i oktober och det blir en tillvaro med mycket bus och kärlek.

20131229-085118.jpg

Och 17 åriga Zabina får somna in efter en tids sjukdom och tillvaron som var hektiskt och fylld av oro lugnar ner sig.

20131229-085412.jpg

Jag fattar beslutet att satsa på min kreativitet och börjar planera för att starta upp hobbyverksamheten Mias Hantverk med tillhörande webbshop att sälja mitt kreativa pyssel.

Välkommen 2014, jag ser fram emot ett nytt spännande år 🙂

Kommentera

