Gott Nytt År utan raketer.

20131231-023055.jpg

Igår var jag ute med Amy och på väg hem sänder någon upp en raket som exploderar mitt över oss och min lilla vovva blir panikslagen.

Snälla människor! Jag kan inte förstå tjusningen med att smälla av raketer. Har aldrig gillat krutröken och smällandet. Tänk då ett djur med sina finslipade sinnen som utsätts för oljud på detta sätt. För det är väl ändå ett förbud på att sälja/köpa raketer?!

Jag fick med mig vovva in, men det var knappt. Hon var enormt skärrad och jag blev förbaskad över människors dumhet. Nä, jag tycker vi ska satsa på de där thailändska rispapperslyktorna av bambu som stillsamt svävar upp i den mörka nyårsnatten som ett tecken på att kärlek och omtanke för alla levande varelser finns.

Jag tror att det skulle vara en fin gest mot moder jord att fira in det nya året med vördnad och respekt för alla.

Och så vill jag önska Er alla Ett Gott slut på 2013 och ett Nytt och kärleksfullt 2014. Ta hand om varandra, förlåt människor för saker som blev fel och förlåt dig själv för misstag du gjorde för att kunna starta det nya året med ett rent och öppet sinne.

Med ljus & kärlek ser jag framemot ett suveränt 2014.

Kommentera

