En god fortsättning på 2014.

20140101-071848.jpg

Ett nytt och blankt år ligger framför mig. Min summering av 2013 är att det var prövningarnas år på många sätt. Jag överlevde och kämpade mig igenom stormarna och bekämpade odjuren längs min väg. Personligen växte jag och blev starkare på många sätt.

Jag fick insikten om att ibland behöver man av kärlek låta en annan människa gå för att de ska finna sig själva. Den enda jag kan ta ansvar för är mig själv och min lycka för att må bra. Jag kan inte rädda någon som inte vill bli räddad. Jag lärde mig att jag måste vara sann och modig mot mig själv för att må bra. Att vara sann och modig mot mig själv innebär att acceptera vissa sidor hos mig själv och att stå upp för mig själv och våga säga ifrån. Våga sätta ner foten och markera.

Detta är ett nytt år med nya möjligheter och utmaningar. Jag kan konstatera att Mias Lilla Skafferi är på väg någonstans och att de visioner som jag satte upp inför 2013 har nästan uppnåtts. Det syns inte minst på besökarantalet som ökat med 13 482 besökare från förra året. Helt fantastiskt tycker jag. Det är även fler som hittar till Mias Lilla Skafferi och fler har skrivit sig på att få uppdateringar om det jag skriver och Facebookgruppen växer och vi är uppe i 118 medlemmar. Mycket häftigt tycker jag.

Min ambition är att skriva och delge mina läsare en informativ sida om hälsa. För hälsa betyder olika saker för olika människor. Jag tycker det är viktigt att hälsa finns på alla plan. Det fysiska, psykiska, sociala och andliga. Jag strävar efter att vara coachande i mitt sätt att skriva om personlig utveckling. Inför 2014 är visionen att Mias Lilla Skafferi och Positiv Livskraft ska växa mer och bli mer synliga för allmänheten.

Väl mött under 2014!
Mia

Kommentera

