Chef i mitt eget liv.

20140110-093520.jpg

De första veckorna i januari har snart gått konstaterar jag. Veckor av regn, rusk och blött väder. Jag börjar januari med full fart och kontaktar Medborgarskolan för att få veta hur jag kan bli kursledare. Förena nytta med nöje och använda min utbildning och mitt intresse till något roligt.

Och så bokar vi in oss på en ny kurs i personlig utveckling hos Kjell Haglund. Den här gången blir det två intensivt roliga dagar i Uppsala. Målet är att bli diplomerad instruktör i den här metoden.

Amy stortrivs hos husse & matte. Hon har blivit mycket bra kompis med dem och ser deras hem som sitt hem.
Det är skönt att slippa vara ensam säger hon och berättar ivrigt när jag hämtar henne om vad de gjort. I maj när jag åker på kurs, ska hon vara hos husse och matte i tre dagar.

Jag ser med stolthet att visionerna inför 2014 som jag satte upp i slutet av 2013, redan börjat infrias. Och jag tänker att det här är beviset på att jag själv har nått insikten om att jag är chef i mitt eget liv och tar ansvar för vad jag vill göra för att må bra.

Ha en bra fredag!

Kommentera

