Snö är så kul! Ropar Amy.

20140131-070611.jpg

Häromdagen sprang Amy lös över gärdena i Henja By. Hon hoppade och skuttade och hade jättekul i snön. Då och då ropade jag ”GODIS AMY!” och hon kom som ett skott för att få en godbit. Det är så kul att se henne i snön och känna hennes glädje över att få vara fri och springa.

Snö i hela ansiktet, rufsig i pälsen och så glad och uppsluppen. Ja, det gjorde min dag till en underbart härlig och ny pärla som jag la till i skattkistan med ”oförglömliga ögonblick med Amy”.
Det är skönt att kunna lita på henne och veta att hon kommer när jag ropar.

Tycker att vi får bättre och bättre kontakt, jag å Amy. Hon kommer ofta när jag sitter i soffan och ska bara mysa i mitt knä och vill bli klappad. Och när vi är ute, kan hon lika gärna trava vid min sida som att busa och skutta och trivs med det 🙂

Hos föräldrarna går hon som ”barn i huset” och hittar på hyss och blir ompysslad. Det märks att hon är lycklig och tillfreds med tillvaron 🙂

Ja, DET ÄR JAG! Säger Amy.

Kommentera

