Veckans kåseri. Kärlek.

20140202-100527.jpg

Jag funderar över kärlek och vad det betyder att älska en annan människa. I mitt fall, har jag valt att släppa personen fri att hitta sitt sätt att bli lycklig på.

För jag tror inte på att kontrollera och styra andra människor. Det är ett felbeteende. Om jag älskar en annan människa behöver jag förstå att kärlek är att låta denne växa på sitt eget håll. Så att denne kan utvidga sina gränser och komma underfund med vad som är viktigast i livet.

Jag vill kunna glädjas och berikas av kärlek, inte hytta pekfinger och komma med klander. Då har jag glömt min medmänniskas behov och endast valt att vara egoistisk.

Jag tror att ibland behöver människor vara ifrån varandra för att kunna förstå vad man saknar i sitt liv. Och komma till insikt att det bästa är att våga stå upp för sig själv och vad man känner.

För kärlek kan aldrig vara fel! Kärlek är den starkaste och mest positiva du kan ge dig själv och dina medmänniskor. Och jag måste börja med att älska mig själv och fundera ut hur jag vill att kärleken ska se ut i mitt liv, innan jag kan lämna min tillit och mitt hjärta i en annan människas förvar.

För det är hemligheten, att veta hur jag vill uppleva kärleken och var mina gränser går för vad som är rätt respektive fel i en relation.

Jag sätter inte gränser för att vara elak, jag markerar gränsen för att det endast är jag som kan veta hur jag vill att kärleken ska gestalta sig för mig.
Och kanske jag förlorar en kär vän på grund av det, eller så växer kärleken sig starkare.

Med ljus & kärlek!

Kommentera

