Ståndpunkter.

20140206-081826.jpg

Jag fick frågan igår om varför jag inte skaffat familj och har stadigt sällskap. Tidigare har den sortens fråga fått mig att skämmas och jag har svarat ganska undvikande att det inte blivit så. Igår tittade jag personen i ögonen och sa att jag inte vill ha barn. Jag har aldrig känt det behovet och tror att jag hade sett till att skaffa barn om jag velat det.
När det gäller pojkvän så svarade jag att det ingår inte heller i mina funderingar om livet. Jag har nämligen valt att vara självbo, det vill säga en person som vill leva ensam.

Och vet ni, det var så himla skönt att stå upp för sig själv och säga detta rent ut. Det är inte ett dugg synd om mig, för det är mitt val att leva så här!
Jag fann mig själv sittande där och helt ogenerat berätta om mina tankar om livet och kände mig så enormt stark och levande i att jag är sann mot mig själv.

Jag tycker det är en ny värld som öppnat sig för mina ögon, sen jag förstått att följa mitt hjärta och följa MIN VÄG!

Kram till Er!

Kommentera

