Veckans kåseri. Älska dig själv.

20140228-023210.jpg

Älska sig själv är inte så lätt kan det tyckas. Många gånger är det istället lätt att nervärdera och ifrågasätta sig själv. Fördumma och anklaga sig själv för saker som händer.

Låter det för mycket att älska sig själv från början, kan man börja med att tycka om sig själv, att acceptera och respektera sig själv precis som man är.

Då känns det skönt i hjärtat när jag duger inför mig själv och inte jämför mig med andra. För var och en av oss är unika och speciella.

Förr var jag rädd för vad andra skulle tycka och tänka om mig, numera tänker jag att jag minsann är tillräckligt bra både inför mig själv och för andra. Och att jag har kvaliteter precis som alla andra levande varelser.

Så genom att acceptera alla mina sidor och att det är jag och hur jag är, så har jag vuxit både i mina ögon och i min omvärlds ögon.

Ljus & kärlek!

Kommentera

