Veckans kåseri. Underbara söndag.

20140309-092711.jpg

Jag gillar söndagar. Om jag är ledig blir det en dag då jag vilar och laddar batterierna. Gärna en långpromenad i sakta mak med Amy, baka något, skriva eller handarbeta. Det allra trevligaste är förstås att umgås med en kär vän några timmar.

Söndagar då jag jobbar kväll, blir extra lata på förmiddagen och tillbringas med Amy i soffan, innan vi cyklar iväg till husse & matte. Där Amy är medan jag jobbar.

20140309-093630.jpg

Jag tycker det är viktigt att stilla omvärldens brus ibland. Minska kraven och undvika måsten. För jag måste inget! Oftast är det jag som sätter kraven på mig själv.
Med stigande ålder har dock insikten kommit, att jag själv styr hur jag ska må och vad jag måste i mitt liv.
De där dammråttorna finns kvar till nästa dag också och istället för att få dåligt samvete, kan jag göra det jag retar mig på direkt istället för att må dåligt.

Det är frihet att ta dagen som den kommer och bara unna sig att njuta. Det tycker jag att alla ska försöka göra!

Kram på Er!

Kommentera

