Veckans kåseri. Din bäste vän.

20140317-235244.jpg

Min bästa vän är jag själv!
För någon vecka sedan bad jag deltagarna i kursen ”Coacha dig själv” att fundera över sina starka sidor. En av dem tyckte att hon var självuppoffrande och alltid ställde upp för andra. Det är väl bra, sa hon. Ja, om det är vad DU vill, svarade jag.

Lite senare pratade vi om vikten att vara sann mot sig själv och följa vad man säger att man ska göra. Och att den relation man har med sig själv är den viktigaste man har hela livet. Man behöver vara SIN EGEN BÄSTA VÄN!

Om det är svårt att älska sig själv och den man är, är den första fråga man ska ställa sig:
Vad kan jag göra dagligen som får mig att tycka om mig själv lite mer för varje dag?

För min del var det att:
1) bekräfta mig själv och tycka om den person som jag ser när jag ser mig i spegeln
2) lyssna till mig själv och respektera MIN vilja
3) värdesätta mina unika egenskaper, de som gör mig till Maria Backelund

För jag tycker att jag är en rolig och humoristisk tjej, som både kan vara ytligt lättsam och filosof på samma gång. Som är varm och kärleksfull mot alla människor som jag möter. För jag vill inte döma någon annan människa. Och för att lyckas med den utmaningen behöver jag sluta att döma mig själv.

Jag är unik och värdefull och det finns bara en enda person i hela universum som är som jag. Precis som det bara finns en av Dig! TÄNK VAD FANTASTISKT!

Ljus & kärlek!

Kommentera

