Veckans kåseri. Högkänslighet.

Ibland gör det ont i själen av all sorg och smärta som jag möter här i världen. Då blir jag så sorgsen i hjärtat av all information som jag får till mig. Träffade idag en bekant och den ångest som slog mot mig fick mig att reagera. Helst hade jag velat springa skrikande ut ur affären och ta skydd. Det hade nog sett lustigt ut i och för sig, men det var så jag kände att jag reagerade.

Sådana dagar tar jag timeout från omvärlden och umgås med älskade Amy och är ute i naturen tillsammans med henne. För den energi och den glädjen som min älskade vovva förmedlar till mig är så härlig. Då glömmer jag för en stund allt det som känns jobbigt.

Jag får också varva ner, stänga mina högkänsliga chakran som tar in alldeles för mycket information och se till att jag blir balanserad och lugn genom att meditera och möta mig själv. Det är i meditationen som jag kan landa i nuet igen. Sudda bort energitjuvar som vill ha min goda energi och stänga igen för att stå emot det som är jobbigt.

Och jag brukar tänka att jag är omgärdad och skyddad av en osynlig mantel, som låter den negativa energin studsa tillbaka till den person som energin tillhör. Jag kan när jag stiger in i ett rum förnimma känslor och hälsotillstånd hos en annan person. Jag tycker det är lite läskigt ibland att kunna känna så mycket och vara så empatisk med alla varelser runt omkring mig. Å andra sidan är jag stolt över att jag har den här gåvan som högkänsligheten är och kan ta tillvara på den kunskap som jag får till mig. Så att vara högkänslig har räddat mig många gånger.

Högkänslighet är en mänsklig egenskap, precis som utåtriktad och introvert är, så är den högkänslige en försiktig typ som lyssnar till sin magkänsla och intuition. Fantastiskt att just jag föddes med högkänslighet och det är jag tacksam över.

 

 

Kommentera

