Glad Valborg!

20140430-085230.jpg

Idag är det valborgsmässoafton, och jag tänker att det är en ny tid som ligger framför oss av ljusa kvällar, sommarvärme och härligt sällskap.

Det är mysigt att kunna gå långa kvällspromenader med vovvan och lyssna på kvittrande fåglar, suset från naturen och ibland bara kunna sätta sig ner och ta in all energi som naturen ger.

Och jag tänker att allt i livet går sin gilla gång när man kan lyssna på vad hjärtat säger och vill. Ha tillit, sa en klok människa till mig en gång. Lita på att allt kommer att lösa sig för allas bästa. Och visst är det så, att livet har sina toppar och dalar. Ibland stormar det så att hatten flyger av, ibland infinner sig flytet och allt fixar sig som om något i universum har ett finger med i spelet.

Tillfälligheter, ödet eller synkroniserat, ja det vet jag inte. Jag vet bara att genom att ha tillit till att allt kommer att lösa sig är den inställning som hjälper mig att ta mig igenom livets toppar och dalar. För när jag summerar en månad så inser jag att jag överlevt denna månaden också. Jag har varit mätt och go, haft gott umgänge med nära och kära och jag är lycklig och rik, trots att jag inte har pengar. För det som gör mig rik är de upplevelser som jag får med mig varje dag och inte saker som jag kan köpa för pengar.

Så en glad Valborg till Er medvandrare, nu stundar en ny tid i livet!

Kram på Er!

Kommentera

