Lycklig av små fynd.

20140507-072815.jpg

Igår var jag och en vän på second hand. Har inte varit där på länge av olika anledningar, men igår blev det av.
Jag älskar att strosa på second hand, botanisera bland alla grejer som finns.
Det första jag brukar göra är att kolla om det finns garn. Och det hittade jag denna gången. Fanns även en korg med tygnystan som man kan göra mattor av. Det ska jag försöka mig på nån gång. Just nu så håller jag på med att virka sadelskydd till cykel. Jag har nämligen fått beställningar 🙂

Sen hittade jag ett vackert förkläde, en bok om småkakor, ett kakelunderlägg för 5 kronor som fick följa med hem. För jag vill ha en salig röra bland mina saker. Mitt hem ska spegla mig och hur jag är, inte tvärtom.

På senare tid har jag blivit lite besatt av att leva som de gjorde förr. Att mätta mun efter medel och ändå klara sig med det jag har. Så små billiga skatter eller hemmagjort är lyckan för mig.

Nästa gång ska jag köpa mig en riktig kaffepetter och koka mitt kaffe. För det tycker jag är godare på något vis och när doften av kaffe sprider sig i stugan.

Idag regnar det ute så vi ska ta det lugnt och pyssla inomhus. Ha det bäst vänner!

Kram!

Kommentera

