Vårt magiska jag.

20140512-094710.jpg

Jag möter ibland människor som inte tycker om sig själva och som ständigt bär på en oro över att inte passa in.

Jag tänker att dessa selfies som blivit så populära är ett sätt att försöka visa sig själv att man är värdefull och unik, även om man innerst inne inte tror på det.

För mig blev selfies ett sätt att bygga upp min kassa självbild och bevisa för mig själv att jag duger precis som jag är. Nu för tiden tar jag inte selfies så ofta för jag älskar mig själv och den unika människa som jag är. Tar jag kort på mig själv då är det för att jag tycker att jag är fin och vill dela med mig av min stil och det jag står för.

Jag tänker att genom att vara trovärdig i allt man gör kan förändra en skevande självbild. Inte hacka och trycka ner sig själv, utan acceptera och respektera alla delar av det som är jag då mår man bättre. Man blir gladare, lyckligare och lever på ett mer trovärdigt sätt.

Jag kan inte kräva att någon annan ska älska, respektera och acceptera mig om jag inte älskar, respekterar och accepterar mig själv. Där är grunden till lycka i livet. Att börja med sig själv och bygga upp sin självbild, självkänsla och självrespekt.

Ha en underbart fin dag i ljus & kärlek 🙂

Kram på Er!

Kommentera

