Nya intryck.

20140525-000339-219632.jpg

Just nu befinner jag mig på Råddehults kursgård utanför Borås och går en utbildning till gruppcoach.

Första kvällen/dagen har gått svindlande fort och jag kan konstatera att ”ja, jag utmanade mig själv för att våga ta plats” och peppade mig själv att göra min stämma hörd.
Och berömde mig själv när jag genomförde det jag tycker känns obekvämt.

Så JA! En klapp på axeln och insikten i att jag växer ju mer jag övar!

För visst är det en resa det där i att våga utmana sig själv och börja känna sig trygg i en ny miljö utan trygghetspersoner. Och jag är jättestolt för att jag utan att tveka anmälde mig till kursen och åkte själv för att förverkliga drömmen att bli gruppcoach.

Och som den högkänsliga individ jag är så är ändå insikten att den vänlighet, omtanke och kärlek som jag mött idag har gjort att jag kommit in med människorna och hittat likasinnade. Det är ju det som är det härliga med personlig utveckling, att hitta människor som har samma passion som jag själv!

Kommentera

