Veckans kåseri. Styrka.

20140525-183932-67172374.jpg

Ibland är mina känslor intensiva och påtagliga. Tårar flödar av glädje, lycka, för att något i livet är jobbigt eller för att jag snappade upp någon annan människas sinnesstämning när de gick förbi mig.
Blir jag arg, är det som en vulkan och jordbävning där ilskan skakar om både mig själv och min omgivning.
Glädje och skratt är lätt och smittsamt som små små kolsyrebubblor som spritter omkring i kroppen.
Kärlek och vänlighet genererar en enorm värme för alla levande varelser, djur som människor.

Jag är glad och tacksam över att jag kan visa känslor och de får lov att vara en del av mig. Jag tänker att jag att rik som tillåter mig själv att visa känslorna och försöker att lyssna när de talar till mig på ett alldeles särskilt sätt och gör mig uppmärksam på min dagsform.

Det fanns en tid i livet då jag blev intutad att inte visa mina känslor och det gjorde att jag gick omkring med oro långt upp i vuxen ålder och kunde inte sätta ord på varför jag inte tyckte att tillvaron kändes bra.

Idag vet jag att det aldrig är fel att visa känslor som dyker upp. Min verklighet är min verklighet och ingen annans. Och jag har tolkningsföreträde när jag ska förklara vad jag känner här och nu.

Jag går inte omkring längre och jobbar på att hålla undan mina känslor. Jag vill vara genuin och äkta. Jag vill stå upp för mig själv och den jag är.

Vad andra tycker om att jag visar känslor bekymrar mig inte särskilt mycket. Min egna erfarenhet av att vara känslomänniska är att jag kan vara genuin och stå för vad jag känner. Det inspirerar och berör människor snarare än att de tycker det är olustigt.

Vi är alla unika och värdefulla vandrare i det här solsystemet. Låt oss ta hand om varandra!

I Ljus & kärlek!

Kommentera

