Mitt bidrag för mer kärlek i världen …

20140601-065439-24879919.jpg

På Facebook är jag med i en grupp som heter ”Livsglädje” och igår när jag läste några inlägg slogs jag först av att något hade hänt. Medmänniskor hade blivit ledsna och påhoppade och ämnet rörde det berömda begreppet ”selfies”.
Jag kan nu inte följa alla människors tankar om selfies och vad det står för dem. Alla har rätt till sin egen verklighet och tolkning. Och den enda jag kan ta ansvar för är mig själv.

Så hur tänker jag kring selfies …
– För mig som varje dag jobbar med min självkänsla är selfies ett bra hjälpmedel att se mig själv med nya ögon och acceptera den unika individ som jag är.
– Jag vill minnas stunder då jag kände mig extra vacker och föreviga det ögonblicket.
– För mig handlar inte selfies att få bekräftelse från andra människor utan från mig själv!

Men det som ändå berörde mig mest i gruppen var hur gruppen fylldes av kärlekens budskap, att alla har rätt att vara som de är.
För vart jag än såg var det selfies, selfies, selfies.
Så jag tackade dem för deras medkänsla och kärlek som de visade för den tjejen som blivit påhoppad och ledsen. Det var en så stark och positiv kärlek som flödade i den där gruppen igår kväll.

Så därför vill jag säga det igen. Mörka, negativa krafter kommer alltid att testa oss och försöka skingra ljuset. Och det är då vi måste stå enade, precis som vi stod enade igår och vände det mörka till ljus. För kärlek är aldrig fel, kärlek är den allra högsta vibrationen av universums eviga ljus som vi ska sträva efter.

Och även om människor ibland känner sig nervärderade, rädda och ledsna så minns att alla är värdefulla och unika och berikar vår värld!!!

Ljus & kärlek till Er alla ❤

Kommentera

