Veckans kåseri. Rening.

20140608-081743-29863697.jpg

Idag är det en dag då jag är känslosam och lite vilsen känner jag. Funderar mycket på livet i stort och hur jag vill ha det.

Och det är så himla skönt att kunna möta mig själv, sätta ord på vad jag vill förändra och uppnå på alla plan i mitt liv. För det är så det måste vara. Att jobba med mig själv och skapa lyckan utifrån vad jag vill och känner, inte för hur någon annan definierar hur min tillvaro ska vara.

Så känslor ska du inte gömma undan. Låt positiva som negativa känslor flöda och våga släppa fram dem och formulera det jag känner, gör att knuten löses upp.

I en meditation för några dagar sen, mötte jag min inre guide – mig själv. Och fick insikten att älska sig själv är första steget till att kunna möta kärleken från andra.

För genom att visa mig själv respekt och medkänsla för ALLT det som jag känner, så bygger jag också vidare på min självkänsla och blir starkare mentalt sett.

För lite drygt ett år sen vågade jag öppna garderoben och erkänna för mig själv hur jag ser på kärlek och vad jag vill ha för relation.
Det var första steget till att acceptera mig själv. Att vara öppen inför mig själv och vara glad att jag är jag. Och vägen har just börjat känns det som, men för varje dag så märker jag att jag står upp för mig själv och den jag vill vara.

Vet ni, oavsett hur jag är och vilka mina preferenser är, så säger jag idag att förändring börjar i tanken.
Jag har två val: Jag kan skjuta över skulden på hela mänskligheten för hur jag mår eller ta ansvar och stå upp för mig själv varje dag – resten av mitt liv!

Så jag väljer ansvar och ger mig själv en stor kram!

Ha en underbar söndag i solskenet mina vänner <3!!

Kommentera

