Veckans kåseri. De fyra v:na.

20140630-062934-23374634.jpg

Det fanns en tid i mitt liv, då jag skämdes över mig själv och oroade mig över vad andra tyckte om mig, hur jag såg ut och framförallt betedde mig.

Dessa tankar har jag successivt kunnat ändra sen jag påbörjade det gedigna arbetet med att jobba med min personliga utveckling. Och visst ibland så sviktar självkänslan och då får jag ta tag i kragen och lyfta upp mig själv. Borsta bort sanden och ge mig själv en varm och uppmuntrande kram. För jag är viktig, vacker, välmående och värdefull.

Viktig för mig själv och min överlevnad. Jag tar ansvaret och jobbar på att må bra, jobbar på att inte ta handlingar och ord personligt. Och lyfter mig själv och vågar ta plats.

Vacker på mitt alldeles eget sätt. En unik person med djupa kloka ögon med hjärtformad iris, ett kärleksfullt hjärta och en hjälpande hand för alla som vill vara del i min värld. Vill man inte är det absolut okej, då får man vandra vidare åt sitt håll.

Välmående för att jag lyssnar på hjärtat och vad jag vill göra i mitt liv. Ingen annan än jag kan styra mitt liv och ta ansvaret för att se till att jag mår bra. Att må bra för mig innebär att stå upp för mig själv i alla lägen och lyssna på vad jag känner, tänker och vill.

Värdefull som människa. För ingen i hela universum kan ta ifrån mig mitt värde. Hela jag, varenda cell i min kropp är unik. Hela mitt väsen och min personlighet är unik.

Så jag tänker på dessa fyra ord: viktig, vacker, välmående & värdefull när människor i min omgivning försöker hitta anledningar till att trycka till mig. Det finns ingen som jag i hela universum och jag har rätt att vara jag, må bra och älska livet. Och så säger jag ÄSCH och vandrar vidare på min stig i livet.

Och vad andra tycker och tänker om mig och mitt sätt är deras problem. Inte mitt!

Så ställ dig nu framför spegeln och så säger du högt till dig själv:
Jag, (ditt namn) är VIKTIG!
Jag, (ditt namn) är VACKER!
Jag, (ditt namn) är VÄLMÅENDE!
Jag, (ditt namn) är VÄRDEFULL!

Upprepa så ofta du vill! Le mot dig själv och var glad för att DU ÄR DU!

Kommentera

